Budgettips

Besparen op internet, tv en telefonie

Hoge kosten voor internet, tv en telefonie? Niet nodig!

Internet, tv en telefoon (mobiel en vast)

Bijna elk huishouden heeft dit wel. Een abonnement voor Internet, TV, telefonie en mobiel abonnement.

Elke maand is dit weer een terugkerende vaste last, want ja we kunnen immers niet meer zonder. Goedkoop is het zeker niet en ook ik schrik toch elke maand weer van die bedragen.

Ik heb jaren gewerkt op de klantenservice van 2 grote internetproviders. De prijzen gaan elk jaar omhoog en klanten willen hun abonnement opzeggen, want ergens anders krijgen ze korting of is het goedkoper, maar is dit wel echt goedkoper en beter?

wat belangrijk is om voor jezelf duidelijk te hebben zijnd e volgende dingen
•       Waar gebruik ik en mijn gezin het internet voor?
•       Wat voor internet verbinding heb ik: Glasvezel, ADSL of kabel?
•       Wat voor tv en telefonie abonnement heb ik nu eigenlijk? En maak ik
hier ook echt gebruik van?
•       Wat voor mobiel abonnement heb ik en heb ik een mobiel op afkoop?

Er zijn nog veel meer dingen, maar deze dingen zijn heel belangrijk, vooral waar je het internet nu echt voor gebruikt.
Een goede klantenservice medewerker kan jou deze informatie geven, tenminste dit zou moeten. Deze persoon hoort precies te kunnen vertellen hoe en wat en  jouw een eerlijk advies moeten geven.

Ik geef je een voorbeeld: Ik had eens een vrouw aan de telefoon. Ze betaalde alleen al voor internet, tv en vaste telefonie (ja ja mensen hebben dit nog) 130 euro. Ze had het grootste internet pakket en allemaal zenderpakketten. Ze wou het opzeggen, want het werd haar allemaal veel te duur en bij de concurrent kon ze 6 maanden korting krijgen.
Ik ben het gesprek aangegaan en bovenstaande punten met haar doorgenomen. Ze betaalde dit al jaren! Wat bleek nou. Haar kinderen waren de deur uit en nou ja die gingen films downloaden en online gamen, maar dat deden hun helemaal niet. Ze zaten wat op Google en FB en af en toe een spelletje op hun telefoon, maar meer deden ze niet. Ook de extra zenders werden niet bekeken. Ook hadden ze een simonly abonnement voor hun mobiele telefoons, wat veel te hoog was voor ze en waar ze dan ook veel te veel voor betaalden. Puntje bij paaltje… het abonnement paste helemaal niet meer bij dit gezin. Ik heb alles met ze doorgenomen: internet omlaag, zenderpakketten eraf en mobiel abonnement overgezet. Ik weet nog dat ze van 130 euro + mobiele kosten naar 80 euro gingen met mobiele kosten erbij!
Deze vrouw was zo dankbaar en blij, want dit scheelde toch wel heel erg veel. Ze was absoluut niet ontevreden over de diensten, maar alles was gewoon te duur. Ik heb niets opgezegd, behalve de extra zenderpakketten, maar alles zo gezet dat dit beter bij haar paste. Zo had ik een hele tevreden klant!

Oké, denken jullie nu, maar hallo ze heeft helemaal geen kortingen gekregen, maar dit is niet waar. Bestaande klanten kunnen ook zeker kortingen krijgen bij providers (hahaha geheim van een insider).

Voordat je gaat bellen zet je op papier wat alles kost inclusief mobiele kosten en dan ga je bellen. Je legt de situatie uit en wat je graag zou willen. Kijk of het abonnement wel goed bij je past en vraag om aan aanbod. Dit wordt dan wel gegeven, want daarmee blijf je weer een jaar (nieuw jaarcontract). Ik zeg bellen!!! Ga kijken wat er mogelijk is.

Mocht je vragen hebben dan mag je mij altijd een DM, Email
Info-by-sarah.nl , of FB bericht doen geen probleem!!!

Over auteur

Sarah is frequent gastblogger op PinkBudget.nl. Mama van 2 en queen in het combineren van gezinsleven met een drukke baan. Haar eigen blog vind je op by-sarah.nl!